Turnépremiär för Depeche Mode.

maj 6, 2017 kl. 1:55 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

IMG_1013

Dave Gahan gör här en finstämd version av David Bowie’s Heroes nära slutet av den långa konserten. 

Konserten öppnade något svagt för att sedan tillta i styrka. Inte utan tvekan godkänt. Samtidigt får man ju konstatera att det rörde sig om en premiär. För egen del var det min tionde konsert med Depeche. Jag gjorde också en svagare insats än normalt. Jag sjöng lågmält och stundtals falskt. Jag applåderade oftast bara pliktskyldigt. Jag stod aldrig upp och dansade loss. Arenan, som låg mitt ute på landsbygden i Solna kommun, var heller ingen höjdare. Påminde mest om parkeringshuset i Nordstan. DDR-feeling samt akustik som i en skokartong. På plussidan hamnade emellertid trevliga kamrater och soligt väder.

IMG_1014

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

