Det rullar på

februari 25, 2017 kl. 7:47 e m | Publicerat i Okategoriserade | 4 kommentarer

gothenburg-gasometer-25-february-2017

Har fått igång bredbandet i min nya lägenhet (ej på bilden). Taklampor och bordslampor inköpta och utplacerade. Iordningställt ett skrivbord för dator och skrivare. Plus ett skrivbord med friyta att skriva för hand på (och om andan faller på teckna eller måla samt en synth bortom denna friyta att låta fingrarna smeka tangentbordet på och utforska tonernas klanger, allt i syfte att, enligt min egen teori, understödja den kreativa processen: att låta hjärnan lättvindigt kunna aktivera sig med allehanda skapande om den känner för det, och på så sätt ge dynamiska effekter, låsa upp okänd potential, bli en mer spännande och nyskapande författare). För övrigt försökte jag mig häromdan på att trycka lite mer strukturerat på tangenterna. Tänkte att jag skulle lära mig en Beethovenlåt utantill. Ganska snart insåg jag att jag inte var ämnad att lära mig hela Månskenssonaten, så jag bestämde mig för att bara behärska inledningen, typ en minut och tjugo sekunder. Det visade sig också vara komplicerat. Men en minut i alla fall? Nä. Fyrtiofem sekunder då? Nein. Okej, men 30 sekunder måste gå. Hur svårt kan det vara? Tillräckligt. Det fick räcka med de tjugo första enkla sekunderna. Nåväl, det var i vart fall ett intressant experiment.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag ser fram mot dina nya böcker.

    • Siktar på att trilogin ska vara skriven och utgiven före 2020. (Kommer att gå raka vägen utan tidsödande refuseringsbrevsinstanser). (Men på tjugotalet planerar jag att på nytt försöka skriva något som kan godkännas)

  2. 1800-talet. Häftigt! Jag har gjort en bevakning/förhandsbeställning. Ska bli kul att läsa.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

