Kreativa tips från Carol Petersen

september 12, 2016 kl. 7:32 e m | Publicerat i Okategoriserade | 3 kommentarer

Carol Petersen ger här en note to self and others vad man skulle kunna göra för att, förutom att ha roligt själv, öka på hypen kring en roman man författat.

http://www.carolpetersen.se/blogg/tips-till-mitt-eventuella-framtida-jag

Hon tipsar också om Wattpad. (The next big thing?)

http://www.carolpetersen.se/blogg/forfattartips

Jag är försiktigt nyfiken på båda varianterna.

Eller så skulle jag kanske be 86 olika personer läsa in varsitt kapitel av Göteborg Noir medan jag filmar och lägger upp på YouTube. Jag får nog ragga på bokmässan.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Om man nu har 86 vänner (själv har jag bara en och en halv; skulle kanske kunna klä ut mig och förställa rösten 84 och en halv gånger…?) är det ju en superskojig idé att i olika miljöer låta dem läsa in var sitt kapitel av ens mästerverk. Allvarligt! Skulle gärna läsa Göteborg Noir ytterligare en gång, via YouTube, med hjälp av folk du rekryterat som uppläsare. Hoppas det går bra för dig på Bokmässan!

  2. Den stora frågan är bara hur man på några sekunder ska hinna pitcha sin idé, utan att för den skull framstå som någon påträngande försäljare, varvid den blivande stjärnan flyr. Eller där har vi det kanske. Stjärndrömmen. Jag går fram till någon, sträcker fram visitkortet och säger, ”I’m gonna make you a star. Call me.” (Lite snopet dock för den enskilde när det visar sig att det inte handlade om ett drama med Brad Pitt, en romantisk komedi med Hugh Grant och Tarzan 2 med Skarsgård, utan om att läsa läsa högt ur en roman. Ja, men i början får man göra småroller. Så är det för alla. Dessutom är det bra för CV:t att då och då göra lite smala grejer i Europa.)

  3. Stating the obvious, I suspect: Söndagsseminarium på Bokmässan kl 14 – ”Om att bokdebutera och hur man hittar sin flock på nätet”.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

