Det är i kväll det börjar: Göteborg noir

juli 15, 2016 kl. 7:54 e m | Publicerat i Okategoriserade | 11 kommentarer

gbg noir

Göteborg noir. En dystopisk, psykologisk thriller av Håkan Tendell.

 

Omslaget är i verkligheten något mörkare än vad den glättiga bilden ger sken av.

När man betraktar omslaget på avstånd i halvdunkel flyter det psykedeliska författarnamnet samman till rosenbuskage och näckrosor. Trottoaren till ett vattendrag.

Öppnar man boken hamnar man på asfalt i Göteborg. Det är helg. Det är natt. Det är år 2021.

 

Här kan du beställa ditt exemplar av romanen:

http://www.bokus.com/bok/9789188329899/goteborg-noir/

http://www.adlibris.com/se/bok/goteborg-noir-9789188329899

http://cdon.se/b%C3%B6cker/g%C3%B6teborg_noir-38540214

https://shop.books-on-demand.com/skonlitteratur/goteborg-noir/

 

Trigger Warning:

Boken innehåller ovårdat språk, våldsorgier, sjaskiga miljöer och lättklädda kvinnor.

 

Göteborg noir - Håkan Tendell

originalfotot

(i UV-ljus och ficklampa av maskinskriven text ovanpå bakgrundsmålning gjord av överstrykningspennor, svart tusch och blyerts) 

 

11 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Grattis! Och hade jag inte redan beställt boken så hade jag gjort det när jag såg bokomslaget. Det är så fint och blickfångande att andra i branschen måtte gråta av avundsjuka. Dessutom är författartexten på köpsidorna så rolig att jag genast hade beställt boken när jag läste den. Om jag inte redan hade beställt boken.

  2. Tackar!
    En kväll fick jag en idé. Ritade i några sekunder en skiss med bläckpenna.
    Nästa kväll förvandlade jag idén till färdig målning. Tog kanske en timme.
    Författartexten fanns i flera diffusa versioner i mitt huvud under en längre tid.
    Kul att höra att både text och bild blev så lyckade. Känns riktigt gött.

  3. Härligt omslag! Nu har jag beställt boken via bokus.com

  4. Tackar tackar!
    Det verkar som om omslaget kan bli en större framgångsfaktor än vad jag hade räknat med. Självpublicering är inte så dumt. Man har fullständig kontroll över romanens innehåll (bara en sån sak), titeln, baksidestexten och omslagsbilden.

    • Jag funderar starkt på att ge ut en bok via Type&Tell. Man kan ju betala för marknadsföring och att boken läggs ut på Bokus och liknande. Jag antar att det trycks böcker on demand. Men man kan beställa upp till 500 ex också. Är det böcker som jag ska ha i mitt garage? Har du beställt ett antal garageex som du ska sälja till mamma, brorsan, kusinerna och grannarna?

  5. Jag har beställt 200 ex och får därför ett rabatterat snittpris. Förlaget sköter lagerhållningen, så jag kommer bara att beställa hem 25 ex (lagom för att orka bära från posten) då och då. Detta gäller alltså inte Type&Tell, utan jag har gett ut min roman på Nomen förlag http://www.books-on-demand.com/

    • Hmm, men om vi då tar ett exempel. Din bok som jag beställt från Bokus, kommer den att tas från de 175 böcker som Nomen lagerhåller, eller trycker de en ny bok när det kommer in en beställning?

  6. Jag har ingen aning. Jag hoppas att tryckpressarna går dygnet runt och att mina böcker skeppas till destinationer i hela Skandinavien i detta nu.

  7. Jag skrev till dig på Facebook men du verkar inte ha fått det meddelandet så jag lämnar det här istället.

    Tack för boken ifall det var du som skickade den. Blev mäkta stolt när nattens hämnare stärkte sig med ”Som i en dimma” av min grupp Motvind!

    Jack

  8. Hej Jack!
    Ja nu har jag ju läst både här och där. Tack för både beröm och inspiration!

  9. haiwang86.com

    Det är i kväll det börjar: Göteborg noir | Håkan Tendell. Författare.


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

