En annan värld inuti denna

oktober 5, 2015 kl. 6:29 e m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Göteborg 5 oktober 2015

Om jag sträcker ut min arm

om jag visste hur man skulle göra

som om jag inte redan visste

Om jag tar det stora steget

i stället för alla dessa små

som bara tar mig närmare

utan att nå fram

Allt är inom räckhåll

varje dag en ny möjlighet att

bestämma sig

det är nu

det är nu

Att inte kunna ta fler steg

än de man tagit

att känna att man inte kan det

att bara vänta nu

att vänta på att få bli en del

av den där världen

så många andra lyckats bli

Kan lycka vara också att aldrig riktigt lyckas

att bara vara precis så nära

att man skulle kunna ta del av

det där ouppnåeliga

inom räckhåll

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

