Därefter

april 6, 2015 kl. 9:53 e m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Eklandagatan 6 April 2015 a

Länge har jag sagt att om den första säljer bra, kommer jag även att skriva en tvåa och en trea. Sällan har jag funderat på vad säljer bra ska översättas till i konkreta siffror.

En miljon ex är målet. Samtidigt får jag inse att det är lite orealistiskt. Kanske.

Hundratusen ex är bra. Det har ett antal debutanter före mig uppnått med marginal.

50 000 ex är också bra. Jättebra. Helt otroligt egentligen om jag skulle kunna nå en sådan nivå.

10 000 ex är … ja, det är väl också bra. Anständigt åtminstone.

Och 5 000 ex är inte fy skam det heller. Å andra sidan är det ingen succé. Man vill ju vara en succéförfattare. Ta Sverige med storm och allt sånt där. Fast 10 000 medför väl ingen stormvarning direkt. Nä, jag får nog komma upp i 30 000 om det ska uppstå ett ordentligt sug efter uppföljare.

30 000 ex. Då är det alltså bestämt. Då blir det en trilogi av det hela.

(Steg 1 är naturligtvis att lyckas få ettan publicerad. Ja, ja. Den lilla detaljen …)

Eklandagatan 6 April 2015 c

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

