Detta tidevarv

juli 6, 2014 kl. 1:34 f m | Publicerat i Skrivande | Lämna en kommentar

Göteborg 6 juli 2014

Det är nu det ska ske. Inte för trettio år sedan. Inte om trettio år.

Det är nu jag ska slå igenom som författare.

Nu är tiden den rätta.

Andra har kommit tidigare. Andra ska komma sedan.

Men nu. Nu är tiden inne för mig.

Det jag skriver ska vara så jäkla bra.

Jag vill ha läsare. Jag vill beröra dem.

Nu.

Medan 2010-talet ännu pågår.

Min roman är en samtidsroman.

Den ska skildra och prägla vår tid.

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

