Då allt föll på plats

november 18, 2013 kl. 11:57 e m | Publicerat i Skrivande | 2 kommentarer

Håkan Tendell Ålands hav 17 november 2013

Håkan Tendell. Ålands hav. November 2013.

Jag ska berätta om vilken resa jag gjort.

Dock inte den långa versionen.

Bara vad som hände i helgen. Eller rättare sagt i går och i dag.

På söndagen äntrade jag Cinderella, ett kryssningsfartyg som låg förtöjt i en hamn på ostkusten.

Tillsammans med ca hundra andra skrivarsjälar ville jag lära sig mer om författaryrket.

Till vår hjälp hade arrangören, tidningen Skriva, anlitat ett antal föreläsare; några bästsäljarförfattare, en erfaren förläggare samt gräddan av rikets skrivarcoacher.

Mycket har jag lärt mig av mina amerikanska handböcker, men tack vare kompletterande visdomsord från branschens olika representanter, föll i princip alla pusselbitar på plats.

Det är möjligt att man aldrig kan bli fullärd, men jag känner mig fullärd, och det fyller mig med energi. Om jag blev ansluten till elnätet just nu skulle någon av reaktorerna på Ringhals kunna stängas ner utan att det skulle inverka menligt på Sveriges elproduktion.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Låter härligt. Håll lampan brinnande!

  2. Min eld är den största i …
    ja, det är svårt att bedöma, men kanske störst i postnummerområdet 411 20.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

