Stunder av passion

augusti 25, 2013 kl. 2:52 f m | Publicerat i Skrivande | 3 kommentarer

Inspirationsbild

Lördag kväll. Över hela jorden känd som kvällen då en del män och kvinnor gör det de gillar allra bäst: skriver romaner.

För så är det, att när jag väl kommer igång, när jag väl äntrar världen i min roman och glömmer bort den verkliga, när jag träder in i karaktärerna och glömmer bort mig själv, då känns det himla skönt.

Vid niotiden började jag skriva, och nu är jag nöjd för i natt. Det är på helgerna det stora framåtskridandet ska ske. En vanlig vardagskväll kan det vara svårt att träda in i den andra världen. Ibland går det, ibland redigerar man bara någon mening, ibland låter man det vara helt och hållet.

Under det här passet skrev jag 1 300 ord på min roman. Det är 1 300 fler än vad jag skrev på min roman under hela veckan som gick. Det är på helgerna det ska ske. Och det får ta den tid det tar. De här 1 300 orden var av hög kvalité. Det var hårdkokt, det var humoristiskt, poetiskt och erotiskt. Ja, det var kanske rentav på bästsäljarnivå. Det kändes i alla fall så.

 

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej Jag vill gärna att ni kontaktar mig angående bilden som är publicerad här- Masterwriter ? Jag har något att säga och det är viktigt!

  2. child carrier backpacks

    Stunder av passion | Världsrymden väntar

  3. best coconut oil for natural hair

    Stunder av passion | Världsrymden väntar


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

