Håkan Tendell sjunger Springsteen

februari 23, 2013 kl. 2:05 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

 

Såväl min kulturkonsumtion som kulturproduktion går på sparlåga just nu. Jag läser Pesten av Albert Camus. Två, tre sidor om dagen. Jag tittar på YouTube-klipp med olika versioner av Harlem Shake. Jag har inte skrivit något på min roman sedan jag gjorde den där omarbetningen jag nämnde senast. Nästa vecka blir det plusgrader. Då kommer jag kanske igång ordentligt.

I väntan på bättre tider har jag sjungt in en cover av Bruce Springsteens Drive all night. Vet inte varför jag tog just den.

Det är så mycket man inte vet om beslutsprocesserna i hjärnan. Varför gör man si, varför gör man så, varför gör man det inte alls?

Varje sekund innehåller beslutsfattande. Ska jag göra mig en knäckebrödsmacka med kaviar? Ja eller nej? Ska jag se om det är något bra på TV? Ska jag så här en bit in på natten mot lördagen bestämma mig för att fredagskvällen är slut?

Hur går det till när man bestämmer sig för att nu får det vara slut?

Jag började följa Påven på twitter. Då sa han upp sig.

Slutar man när man inser att roligare än så här blir det inte? Varför skall jag avsluta det vakna dygnet? Varför skulle jag vilja kvarbli i det? Kanske blir morgondagen bättre, roligare eller mer spännande och utvecklande?

Varför gillar jag Drive all night? På vad sätt relaterar den till mitt liv? Eller är det bara en skön låt, vars melodi jag gillar oavsett textens innehåll?

Om alla låtar bara hade gjorts i instrumentalversioner, hur hade topplistorna då sett ut?

Är människorösten också att räkna som ett instrument?

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

