P3 Guld

december 4, 2012 kl. 11:59 e m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Göteborg 4 december 2012

Utsikt från köksfönstret.

År 2013 kommer jag förmodligen att vara med om både det ena och det andra. Det är ju så livet ser ut: varje år börjar som ett blankt blad och så fylls det stadigt på med mer och mer av mänsklighetens historia: vår nuvarande framtid.

Om framtidens 2013 vet jag inte mycket. Klart är i alla fall att popmusikgalan P3 Guld kommer att äga rum på Scandinavium i januari och att jag kommer att befinna mig på golvet i publiken. Jag vet också att jag knappt kommer att känna igen en enda låt av de som kommer att spelas, men det är därför jag går dit: för att jag vill vidga mina vyer, för att jag vill leva i min samtid.

I filmens värld har jag breddat mitt upptagningsområde, i litteraturens värld har jag breddat mitt upptagningsområde, nu skall jag också göra det i musikens, inte bara för att få ny inspiration till mitt konstnärsskap, mitt romanskrivande, mitt diktande, utan också för att leva ett rikare liv som människa.

2013 vill jag vara i fas med utvecklingen, jag vill vara med där det händer, jag vill vara en del av det som händer, jag tänker göra 2013 till året då jag förvandlas.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

