Nätterna på diskoteken

oktober 27, 2012 kl. 3:10 f m | Publicerat i Reflektioner | Lämna en kommentar

Det går inte att överblicka hur många nätter kvinnor dansade med mig.

De mest intensiva åren, 1984 – 1999, innehåller många klara sekvenser, men också mycken dimma.

Om man summerade alla de där timmarna som i början var mellan 21.00 – 01.00 och som gradvis blev 23.00 – 05.00, hur många timmar skulle det bli, hur många glas, hur många ögonkast, danssteg, promenader genom stan? Hur har de det nuförtiden? Alla dessa jag höll i mina händer. Händerna som smekte deras kinder, deras halsar, deras midjor.

Om jag ändå kunna minnas varje gång jag knäppte upp en behå med en hand, eller två händer, eller när den sköna själv fick hjälpa till, eller när de lustfyllda damerna gjorde det som en privat föreställning i takt till långsamma låtar.

Varför etsades inte varje ögonblick fast i mig? Jag önskar att de hade gjort det. För min skull. För var och en av dessa kvinnors skull. Varför betydde det inte mer, eller är det bara svårt att hålla isär? Har jag ekon av deras flämtningar i mitt inre? Vibrerar mina kinder ännu av deras skälvande rörelser?

Men visst var det så att många kvällar slutade i kön till garderoben utan kvinnligt sällskap, och visst blev det en lyckad kväll ändå. Kamraterna, samtalen, den fria anden, den härliga känslan av att ha fått en stunds ledigt från sitt vardagliga jag.

De tusentals kvinnor jag dansat med, var är de nu? Löser de korsord, har de somnat i soffan framför TV:n, står de i baren bredvid någon? När kände de senast någons kinder mot sina lår? Ein schöner, langsamer Nachmittagstanz.

Hur många gånger dansade jag till Master and Servant, Sweet Dreams, West End Girls?

White Wedding, Paradise City, This Corrosion.

Lady in Red, Take My Breath Away, Purple Rain.

Rhythm Is A Dancer, Mr. Vain, Last Train To Trancentral.

Allt som jag känner, Vem tänder stjärnorna, Snart tystnar musiken.

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

