Det här är september 2012

september 27, 2012 kl. 11:22 e m | Publicerat i Skrivande | Lämna en kommentar

Om ett dygn är allt över. Kampanjen kommer att vara avslutad, planscherna osynliga, böckerna hemburna, fiaskot fullbordat. Det är ett sätt att se på saken.

Ett annat sätt är att betrakta det som att jag är där för att se och lära: som någon som ännu inte är redo för medaljer på olympiaden, men ändå får känna på hetluften. Nu tror jag i och för sig inte att det kommer att gå så hett till. Mottagandet blir, kan man anta, relativt svalt. Jag är inte något av de stora namnen. Det är knappt att jag är ett namn överhuvudtaget. Vem är Håkan Tendell? Ja, säg det.

Dock, jag har bestämt mig för att om åtminstone en enda främmande människa kommer gående längs montern, stannar till och bläddrar i något av exemplaren på disken eller bordet eller hur nu den yta jag hyr kommer att se ut, kommer det att vara succé. En främling. En bläddring. En succé.

Förvisso kan jag inte utesluta att jag kommer att känna något helt annat i morgon kväll, men det får jag ta då. Kanske besöka en bar, säga något till någon eller rentav bara sitta helt tyst och begrunda saker och ting medan tomma glas ställs ned, ett efter ett.

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

