Lugnet i sommarens gryning

juni 25, 2012 kl. 4:13 f m | Publicerat i Okategoriserade, Reflektioner | Lämna en kommentar

Det är mitt i natten, men gryningen är redan gammal. Sjuhundra miljoner européer slumrar mot kuddar och kartonger. Blott några tiotals miljoner är vakna; för att de måste i tjänsten, för att de inte kan somna eller helt enkelt för att de vill vara vakna. Natten, hur ljus den stundtals än må vara, är min bästa tid.

Kanske hörde jag nyss en fågel. När fåglarna kommer är det över. Då dagas det och jag måste sluta mina ögon.

Dröj kvar ännu en stund, du flyktiga natt, stå emot det obönhörliga, skänk mig ännu dunklets frid.

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

