En post om post

februari 1, 2012 kl. 11:24 e m | Publicerat i Skrivande | Lämna en kommentar

Efter att i en månads tid aktivt ha funderat på vad min nya roman skall handla om, fastslog jag igår kväll innehållet. Och idag bestämde jag mig för i vilken postlåda jag i framtiden skall stoppa ner det tunga kuvertet med manuset. Det får bli här inne, i Posthotellet a.k.a. Clarion Hotel Post a.k.a. Post, närmare bestämt i den där röda postlådan som jag inte läst någonting om i förhandsskriverierna. Annat var man ju förberedd på att ta del av när man gjorde entré, t.ex. receptionsdiskeniorreforskristallförenmiljoneuro, denstyckadeochmangladepostbilenpåväggen och denlångaguldsoffaniettavhotelletsutskänkningsutrymmen, men den där klarröda, gedigna metallpjäsen hade alltså gått mig helt förbi, och nu är den redan kult, i alla fall för mig. Kanske kommer jag till och med att författa delar av manuset inne i den med bokhyllor prydda baren till vänster när man kommer in från Drottningtorget. Ja, så får det nog bli. För övrigt är jag mycket nöjd med att ha kommit fram till vad jag skall skriva om. Förvisso har jag inte känt någon press på att fort besluta mig för en idé, men samtidigt kan man inte komma ifrån att jag undrade lite om jag någonsin skulle hitta rätt. Nåväl, jag hittade rätt och nu är det bara att kavla upp ärmarna, elektrifiera neuronerna och börja skapa!

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

