Att dröja en stund vid en text

augusti 30, 2010 kl. 9:31 e m | Publicerat i Skrivande | 1 kommentar

Som i fordom dar är novellen klar: bidraget till den stora novelltävlingen.

Som vanligt är det det bästa jag någonsin har skrivit.

Varför har jag då inte skrivit ut verket, slickat kuvert och frimärke samt lyssnat till den ljuva, nätta duns i plåtlåda gul?

Det återstår ännu en tid. En månad har jag på mig att göra någonting av det här bästa, nämligen att dröja. I enlighet med skrivarvetenskapen skall jag låta texten ligga för att om några veckor ånyo ögna igenom den och på så sätt se den i ett klarare ljus, varvid korrigeringar får komma till stånd.

På några veckor hinner jag dessutom bli en bättre författare: jag utvecklas ju ideligen.

Mina bästa år har jag framför mig.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Absolutely composed written content, Really enjoyed reading through.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

