Bara 72 000 kvar

augusti 19, 2009 kl. 12:24 f m | Publicerat i Skrivande | Lämna en kommentar

Efter lunchen på 7:ans gatukök hjälpte jag en turist tillrätta. Hon befann sig vid Handels, men ville hellre befinna sig i Nordstan. Själv ville jag ta en siesta, så jag gick hem, satte på en CD med Mahler. Titansymfonin. Jag somnade och drömde en del otäcka saker, förmodligen för att jag har intresserat mig så mycket för kriminalgenren på sistone. När jag vaknade var klockan sex. Sedan dröjde det till klockan åtta innan jag tog itu med romanen. Jag körde på till strax efter midnatt och ändå lyckades jag bara få manuset att växa med ca 1 000 ord. Jag skrev en del nytt, men petade för mycket i det gamla och raderade en del. Det är bättre att jag bara skriver och skriver och så får jag redigera när skelettet är klart. Det måste inte bli bra från början.

Det är skönt i alla fall att ha ett tydligt och gångbart mål: 80 000 ord. Det innebär att jag bara har 72 000 ord kvar.

Det kommer att gå bra det här.

Jag skrev ju på min roman.

Ett ord i taget. En sida i taget. Och till slut har jag fått ihop mina 80 000 ord.

En vacker dag.

Håkan Tendell

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

