Visitkort

juli 23, 2009 kl. 12:15 f m | Publicerat i Skrivande | Lämna en kommentar

Snart är det löning, så jag spenderade obekymrat en stund och en summa på att beställa hem tusen stycken visitkort, klatschigt utformade med bland annat titeln på min roman och information om var man kan få tag på den. Om jag kommer ihåg det, och det lär jag göra, skall jag ta ett foto när jag har fått försändelsen så att ni ser hur himla klatschigt det blev.

Frågan är nu hur jag skall använda dessa tusen exemplar på bästa sätt.

Skall jag A/ elda upp dem?

B/ dela ut dem till folk som frågar om min roman?

C/ dela ut dem till de tusen första kvinnorna jag ser?

eller D/ skaffa mig en manager som har mer genomslagskraftiga idéer än att trycka upp visitkort med bokreklam?

Mer och mer inser jag hur lätt min enmansshow väger i kampen mot konkurrenternas arméer. If you can’t beat them, join them. Jo, det har jag ju försökt förut, men för tillfället är jag inställd på att lyckas på egen hand.

En man, en bok, en succé.

Håkan Tendell

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

