Zombier & vampyrer

juni 16, 2009 kl. 12:08 f m | Publicerat i Skrivande | 2 kommentarer

Har starka funderingar på att parallellt med den stundande tegelstenen skriva en något mindre omfångsrik historia som inkluderar zombier eller vampyrer eller både och.

Kan det bli fel om man blandar in båda dessa slags varelser i en och samma historia, eller kan det bara bli helt rätt?

Det kan bli helt rätt.

I vilket fall som helst kan det bli kul. Som en slags avkoppling från tankekrävande tegelstensbyggande.

Så får det bli.

Semestern skall ägnas åt två olika manus.

Håkan Tendell

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Varför inte bra göra ingenting, eller i stället för att prata om vad du skall göra, göra det! Eller försöker du som marknadsförare att först tala om vad du skall göra, sedan igen tala om det du skall göra, sedan eventuellt göra det, sedan göra det du skall göra, sedan prata om vad skulle gjort, vad du har gjort, och vad du tänkte att du skulle göra och varför du tänkte att göra det du tänkte att göra innan du gjorde det.

    Vad gäller Copenhagen så är det troligen eject för min del, hör av mig i cyberrymden
    Tyko

  2. Då jag ständigt utsätter mig själv för infall måste jag överlägga med mig själv vad som är det rätta att göra. Dock är inte alla dessa infall förgäves, utan vissa av dem återkommer ibland, stöts och blöts i mitt huvud, söker sin plats. Somt faller i god jord, annat inte. Med tiden utkristalliserar sig större manusfragment som kan uppnå en viss bärkraft. Skulle jag skriva vid första bästa infall bleve det bara dikter som resultat och aldrig någon roman. Dikter i all ära, och jag är till och med mycket nöjd med ett antal av dem jag skapat: det är genombrottsromanen jag samlar kraft till att skriva. Förvisso har jag kanske redan skrivit den. ”Mörker över Manhattan” har haft en strykande åtgång bland mina kvinnliga kollegor på jobbet. Återstår att se, när leverans av exemplaren har skett till dem, om de finner romanen tilltalande, och om det i så fall bara är för att just jag har skrivit den eller om de hade ansett den lika bra om den hade skrivits av en okänd. Målet kvarstår att kärleksromanen skall omfamnas av minst tiotusen läsare, men om det någonsin blir så kan jag inte sia om, än mindre om hur det kommer att gå för min tegelsten till vilken grunden skall läggas under de nu tre följande veckorna i frihet.


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

