En man betraktar månen

juni 7, 2009 kl. 3:10 f m | Publicerat i Skrivande | Lämna en kommentar

moon in june 2009

När man minns tillbaka

mer än man skådar framåt

vet man

att man inte har

så många chanser till

att leva

som det var tänkt.

Samma måne

som lyste upp stigen

för Goethe och Schiller

och Byron och Shelley

lyser ock

i mina ögon,

men vem är jag

att handskas

med sådana krafter?

Vem är jag

att författa

vad ingen tidigare gjort?

Om tusen år

skall man finna mig

liggandes framstupa

över skrivbordet

och man skall fråga sig

vem jag var

och man skall finna ett stycke text

signerad

Håkan Tendell

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

