Det är fullbordat

maj 9, 2009 kl. 1:33 f m | Publicerat i Skrivande | 2 kommentarer

Darkness over Manhattan

Mörker över Manhattan

Ny roman av Håkan Tendell. Ute nu.

https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=34134

*

*

*

Allt jag ville göra har jag gjort.

Och jag är tacksam för det.

Bitarna föll på plats.

*

*

*

Jag färdas genom natten

på en pråm

längs en flod.

Ingen återvändo

säger skylten

utmed floden.

Det är inte längre jag

som styr

över händelsernas förlopp.

Jag följer floden

så som floden vill.

Jag är

ett med naturen,

jag är

i harmoni med kosmos,

jag känner

himlakropparnas

rörelser

som smekningar

på min hud.

Jag är

friare

än någonsin

förr.

 

Håkan Tendell

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Häftigt! Grattis!

  2. Tackar!
    Det känns skönt att ha skrivit klart en gammaldags, hederlig roman, om möjligen inte till omfånget (20 000 ord) så åtminstone till formen. Och det är skönt att romanen redan har sålt i två exemplar (det exemplar jag beställde till mig själv oräknat). Nästa steg blir att inte resa på någon sommarsemester, utan istället betala 3 500 kr för Vulkanförlagets distributionspaket och sedan beställa hem en väldig massa recensionsexemplar och posta dessa till tidningar och magasin. Lyckan står den djärve bi, som ordspråket säger. Hoppas att det stämmer. Men om ordspråket inte kan tillämpas på mig, är jag nöjd ändå. Min kärleksroman är färdigskriven och tillgänglig för den som suktar efter Sturm und Drang. Gott så.


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

