ABBA NEWS: Picture from ABBA concert 1973 found in old photo album

mars 15, 2009 kl. 10:58 e m | Publicerat i Skrivande | 4 kommentarer

abba

Previously unpublished picture of ABBA, now available for fans all over the world.

Photo taken by a Tendell family member at the ABBA concert at Allmogetinget in Fjärås (Kungsbacka county, south of Gothenburg, Europe) 22 July 1973.

Ain’t Anni-Frid’s pants just adorable? I want silver pockets to come into fashion again. Who will start the trend? I’m too shy. Maybe you can do it?  

Bonus Information: The day after this concert, ABBA recorded the Spanish version and the German version of ”Ring ring”.

This trip down memory lane was brought to you by Håkan Tendell.

Hope you liked it.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Tack till dig – för att jag fick ett gott skratt till din kommentar om Thentes text om Finland. Det är också därför jag tittar förbi här.

    Jag ska be min syster starta silverficketrenden igen, hon är sömmerska och vågar saker och ting (en klassiker är hennes forna favoritbyxor gjorda av morsans 60-talsblommiga gardiner..).

  2. Bra initiativ. Silverficketrenden skall återuppstå!

    Kul att du gillade mitt inlägg i debatten hos Jonas Thente. Jag tackar för berömmet.

  3. Va kul! Jag var där och såg dom också. Jag var 9 år. Jag tror inte ens att de hade tagit namnet ABBA än!

  4. Du har helt rätt.
    Från början, 1970, hette de ”Två gånger fästfolk”, sedan ”Fästfolket”, sedan, 1972, ”Björn och Benny, Agnetha & Anni-Frid”, i USA ”Björn & Benny (with Svenska flicka)” och till sist, 1974: ”ABBA”.
    Kul att du också var där på allmogetinget. Och tur att gruppen bytte namn till ABBA. Det hade nog svårt för publiken utomlands att skandera ”We want Björn and Benny with Svenska flicka, we want Björn and Benny with Svenska flicka, we want Björn and Benny with Svenska flicka!” Korta namn gör sig utmärkt för popgrupper. Jag tänker då på den härliga inledningen till låten ”Teenage Rampage”: ”We want Sweet, we want Sweet, we want Sweet” och så elgitarr, bas och trummor på det.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

