efter midnatt after midnight

september 25, 2008 kl. 12:52 f m | Publicerat i Skrivande | 2 kommentarer

Tiden har kommit för att begreppen ut reda.

Jag har länge funderat kring min livslånga leda.

The time has come to sort things out.

I want to scream, I want to shout.

Det finns inga färger, ej himmel, ej sol.

Det finns inga blommor, ej ros, ej viol.

There are no colours, no flowers, no sun.

My search for meaning, it has begun.

Det är här jag hör hemma, det är hit jag har gått.

Jag vill stanna för alltid bland svart, mörkt och grått.

Won’t dream no more of holding hands in a park.

It is here I belong, here in the dark.

Just så lydde mina ord.

These they were my very words.

Och allting måste inte rimma.

And I don’t give a damn about translating my poems either.

My mind is a mess and I couldn’t care less.

Spela roll om jag har fullständig koll.

Vad bryr väl sig världen om ännu ett fall,

en drömmares längtan och sånt?

Världen den vill nog stå pall

för ännu en västfront.

Endless is my only way

to joy and harmony.

I will simply fade away

and face my destiny.

Every year I will grow strong,

starkare för varje år.

I have come and I belong

i denna yrkeskår,

even though I must admit

it probably seems politer

if I just hesitate a bit

and don’t say ”I’m a writer”.

Håkan Tendell

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Försöker att komma på ord som ger tröst
    Som diktare måste du hitta din röst
    En innerlig ton, en som bara är din
    som omsluter känslan som skaver ditt skinn
    Så väldigt personlig men dock generell –
    igenkänner läsaren Håkan Tendell

  2. Din rimkonst får ju mitt inre att brinna,
    du är helt enkelt en diktargudinna!
    Av bokstäver bygger du visdomens slott,
    så säg mig nu, vem är du, fröken Charlotte?


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

