Målet uppnått

augusti 31, 2008 kl. 6:41 f m | Publicerat i Skrivande | 4 kommentarer

Första utkastet till manuset i romantävlingen är klart. Nu återstår bara att läsa igenom det från början till slut och kanske finslipa en del formuleringar. Men inte just nu. Det är morgonen den 31 augusti. Jag har suttit uppe hela natten för att nå mitt mål. Jag ville bli klar med första utkastet före 1 september. Senare idag får jag väl börja på finslipningen. Målet är att finslipningen skall vara klar senast fredag. På lördag har jag tänkt att printa ut manuset på nytt och korrekturläsa det. Därefter skall det postas. Det finns ingen anledning att gräva sig ner i detaljer ända fram till slutet av september. Jag vill få iväg det här manuset i fullgott skick så snart som möjligt. Sedan kan jag slappna av.

Håkan Tendell

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Grattis Håkan!

    Fantastiskt bra jobbat det senaste dygnet. Du hade ju ett och ett halvt kapitel kvar igår. Jag förstår att det känns skönt att ha kommit i mål. Och jag håller med dig om att det kan vara skönt att få iväg manuset och inte fortsätta i en månad att leta efter detaljer att förbättra. När manuset är postat, blir hjärnan fri att ta sig an nya utmaningar.

  2. Tack så mycket!
    Det känns väldigt skönt att vara klar med grovarbetet.

  3. Vad härligt, bara några meter kvar till målgång; fattar att det måste kännas kalas! Hurra!

  4. Yes! Jag känner mig ungefär som Usain Bolt på 100 m och slår mig för bröstet innan jag har passerat det egentliga målsnöret.
    Dock är jag inte lika säker på guld som han var.
    Jag är glad om jag kommer på medaljplats. Eller jag kommer till och med att vara glad om de enbart publicerar storyn till normalt arvode. Och skulle inte ens det ske, har jag ju genom den storyn i alla fall en nätt roman färdig att sedan skicka till valfritt förlag som inte är bundet av att publicera saker inom en viss genre. Fast på tal om genre har jag ändå lagt ner stor möda på att försöka tillfredsställa så många som möjligt av de medelålders kvinnorna i Skandinavien. Det är ändock möjligt att jag har sprängt gränserna för vad en veckotidningsföljetong kan innehålla eller så kan det mycket väl vara så att jag har varit alldeles för försiktig.
    Om jag inte når framgång i år skall jag till nästa år, om det blir någon tävling igen, läsa ett antal följetonger för att lära mig hur man bör författa i sammanhang som dessa. Jag gjorde inte det i år eftersom jag ville låta kreativiteten flöda fritt, dock inte utan att hålla mig inom vissa ramar som jag gissade mig till var de ramar som man borde hålla sig inom.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

