Fjärde kapitlet avslutat

juni 27, 2008 kl. 7:55 e m | Publicerat i Skrivande | 2 kommentarer

Fast inte alls på det sätt jag hade tänkt. Det har varit så svårt att skriva det här kapitlet. Det gick bra till en början, men så kom jag till det ställe där den medelålders kvinnan skall träffa den unge mannen. Sedan fick jag prestationsångest eller brist på idéer eller jag vet inte vad. Jag vet ju egentligen precis hur scenen ser ut, men jag har kanske varit rädd för att det skall bli här, i just den scenen, som det lyser igenom hur medioker jag är som författare. Och jag vill inte att världen skall veta det. Men det lär den ju inte göra heller om jag är så medioker som jag tror. All publicering kommer att lysa med sin frånvaro, och i skydd av mörkret kan jag fortsätta att utvecklas långsamt.

Jag kommer nog att byta metod för tillverkningen av följetongsromanen, oklart bara till vilken slags.

Håkan Tendell

 

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Skulle inte förvåna mig om utvecklingen i skydd av mörkret gör stor succé till slut. Kan väl inte bara vara en slump att djuphavens mörker är fyllt av de mest fantastiska och vidunderliga skapelser…?

  2. Jag gillar liknelsen. Långt bort från mänsklig påverkan har flercelliga organismer genom årmiljonerna utvecklats till hajar, rockor, delfiner, valar, bläckfiskar, sjöhästar och andra figurer. Och precis som människan genom amfibiedjuret klev upp på land och tog den delen av världen i sin besittning skall kanske också många opublicerade med mig en dag träda fram ur mörkret och finna sin plats i de framtida bibliotekens hyllor.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

